élet a koronavírus idején

élet a koronavírus idején

Ma csomót tanulunk!

2020. április 01. - üzletiérték

Mondtam a fiamnak, hogy ma csomót tanulunk!

Láttam a szemében a meglepődés és a félelem keverékét. A többiek sajnálattal vegyes kárörvendéssel tekintettek rá. Hiszen, ma Ő volt az egyetlen, akivel tanulni kellett.

A nagylányom ugyanis kitalálta, hogy szeretne egy szabad napot. Ezt pedig úgy fogja elérni, hogy előre megtanulja a tananyagot. Ráálltam, mert számomra a belső motiváció sokkal fontosabb, mint az általam kitalált rendszer. Éppen ezért egy nap elvégezte a két napra tervezett  munkát. Meg is kérdeztem tőle, hogy mit fog csinálni, ha nem tanul délelőtt? Azt mondta olvasni fog egész végig. Ekkor már éreztem, hogy igazi vesztes típus vagyok! Nem elég, hogy önmaga elvégzi egy napon a kétnapi feladatot, de másnapra olvasást tervez egész délelőttre. :)

A harmadik iskolás lázas volt előző napon és kitalálta, hogy iskolába úgy lehet menni, ha volt egy láztalan napja. No igen, valóban így történik általában. A szabály egy gyereknél pedig több, mint szent. Szóval ő gyógyult még egy napot. Hozzáteszem, amikor másik alkalommal látta, hogy a többiek tanulnak, ő se akart kimaradni. Hihetetlen ez a tudásvágy :)

Végül leültettem a fiamat és elindítottam a 7 legfontosabb csomó kötése című videót. A szeme csillogni kezdett és 90 percen keresztül kötöttük a csomókat. Logika, finom motorika, összpontosítás, kitartás és belső motiváció, stressz tűrés. Ez volt az első óra anyaga. Délután bemutatót tartott a család többi tagjának, majd az udvaron mindenre csomó került.

A tanulós délelőttbe belefért még egy kis szorzás gyakorlás, olvasás és teszt kitöltése is. Külön kérésére a szünetben pedig közösen készítettünk lego sárkányt.

Soha rosszabb napom ne legyen!

brown-rope-tangled-and-formed-into-heart-shape-on-brown-113737.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://talpraerkezem.blog.hu/api/trackback/id/tr9715581304
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása